<h1>eDnevnik, slovenski blog</h1>
Božidar Novak odnosi z javnostmi Na prvo stran | Osebna stran | Arhiv starih sporočil |
bozidarnovak.eDnevnik.si

Božidar Novak12. 05. 2008

"If perception oriented company loses its reputation, it loses all – Božidar Novak “Crisis communications 2000”. This usually happens as a consequence of poorly managed communications with its stakeholders. Božidar Novak spent over 20 years as strategic communication consultant in the Adriatic region. He managed to make the market aware of the importance of “image”. Thanks to him, the businesses region-wide started to think of reputation as the “strategic capital” which has to be professionally managed and taken care of with highest possible attention. With the book called Crisis communications and issue management Božidar Novak for the first time presented the term “perception oriented business” to the SE European region. It was the beginning of a significant turnover in heads of top management in the region and especially in Slovenia where Božidar Novak operates most of his time. Strict market orientation gained a whole new meaning when leading people from a range of industries became aware that physical assets of their businesses made just a small proportion of the market value of their brands. As Božidar Novak likes to stipulate a percent of image lost (measured by different research techniques) leads to 3% drop in share value. A clear correlation that US experts firstly became aware of, made slowly its way to the whole region of ex communists countries of Southeast Europe."


Božidar Novak (Krizno komuniciranje, 21, GV;2000): „Če percepcijsko podjetje izgubi ugled, izgubi vse. Ponavadi ga izgubi zaradi slabo vodenih komunikacij s svojimi javnostmi.“ Božidar Novak je v svoji več kot 20-letni poklicni karieri strateškega svetovalca in strokovnjaka za krizno komuniciranje uspel imaginarno vrednost podjetja „ugled“ predstaviti kot strateški kapital vsake organizacije in celo posameznika. Z njegovo knjigo „Krizno komuniciranje in upravljanje nevanosti“ se je v Sloveniji pričelo govoriti o „Percepcijskih organizacijah“. Božidar Novak „Percepcijske organizacije“ opisuje kot tiste, ki se zavedajo opmena javnosti in odnosov z okoljem in ki vedo, da zgolj tržna naravnanost v 21 stoletju ni dovolj za uspeh podjetja. Novak pravi, da je za preživetje na globalnem trgu ključnega pomena zaznavanje ali percepcija posameznika ali organizacije v ključnih javnostih. Brez percepcijske naravnanosti se podjetja ne bodo uspela kosati s konkurenco na mednarodnih trgih. Od leta 2000, ko je Božidar Novak izdal to knjigo, pa do danes, se je tudi v Sloveniji „ugled“ močno zasidral v glavah managerjev kot strateški kapital, s katerim se ni za igrati. Družbeno-gospodarski in politični pogoji v Sloveniji, vključujoč razvitost medijev in svobodo izražanja javnosti, so pomen upravljanja ugleda porinili na sam vrh strateških nalog vsake organizacije. Najočitnejša povezava med ugledom in vrednostjo podjetja, ki jo Božidar Novak v svojih izjavah tudi večkrat omenja, temelji na dejstvu, da padec ugleda organizacije ali posameznika v javnosti povzroči drastičen padec vrednosti podjetja na borzi. Seveda je vrednost podjetja na borzi eden ključnih indikatorjev uspešnosti podjetja, venda ali je to dovolj, da govorimo o ugledu kot „strateškem kapitalu“ podjetja? Poskušajmo interpretirati ugled še iz zornih kotov, ki do sedaj še niso bili na takšen način predstavljeni v javnosti. Pričnimo znotraj organizacije. V organizaciji, ki velja za ugledno v družbi, torej uživa pozitiven imidž, velja, da so njeni zaposleni bolj zadovoljni s svojim delovnim mestom. Kar posledično vpliva na ugodno klimo med zaposlenimi in deluje vzpodbudno na ustvarjanje ododane vrednosti v podjetju. Seveda je možno, da ima organizacija v javnosti boljši imidž kot med zaposlenimi, vendar se to nesorazmerje na časovni premici slej ali prej ustali na nižji ravni ugleda, v kolikor podjetje ne poskrbi za boljšo klimo med zaposlenimi. V uglednem podjetju zaposleni raje delajo in se tudi bolje počutijo. Organizacija, ki uživa ugled v javnosti, je bolj odporna na krizne situacije. To ne pomeni nujno, da je zaradi ugleda samega v boljši poziciji kot ostali, ki se znajdejo v krizi. Vsekakor pa je ugledna organizacija, ki percpepcijo tudi sistematično spremlja, bolje oborožena z argumenti, s katerimi se lahko učinkovito blaži kriza – Npr. „Danes se morda res soočamo s težavo izplačil plač, vendar je to prvič po 20 letih rednih izplačil osebnih dohodkov, . ..“. Podjetje, ki velja za ugledno, je avtomatično stopilo na vrtiljak, ki mu omogoča konstantno negovanje ugleda. Npr., ugledna podjetja in njihovi predstavniki so redni gostje različnih konferenc, so magneti za kamere in tako izpostavljeni veliko več priložnostim za dodatno utrjevanje ugleda v javnosti. Božidar Novak je s strateškimi svetovalci SPEM Komunikacijske skupine svetoval tako podjetjem, ki veljajo za zelo ugledna, kot tudi tistim, ki so se soočala s krizo in brez slehernega dobroimetja na kontu ugleda. Ugled zelo pomaga pri komuniciranju z novinarji. Novinarske hiše niso tako neprizanesljive, kot se morda zdi na prvi pogled. Organizacija, ki se je desetletja pojavljala na naslovnicah kot zgodba o uspehu, ima odlične karte v rokah, ko se bo v času krize zopet pojavljala na tej istih naslovnicah vendar v drugačni vlogi. Tudi v procesu vplivanja na zakonodajne procese ima organizacija z visokim ugledom veliko večjo „moč argumentov“ pri zastopanju interesov svojih deležnikov pred zakonodajalcem. Torej je ugled tudi dobrodošel kapital v trenutkih, ko je potrebno aktivno izvajati lobistične kampanje.

 

 



Trenutno stanje duha: Božidar Novak

Page 1 od 5
Avtor vsebine tega eDnevnika je bozidarnovak.
Pogoji uporabe - Varovanje zasebnosti - e-pošta: info@eDnevnik.si
Vse pravice pridržane. © 2005-13 eDnevnik