<h1>eDnevnik, slovenski blog</h1>
Božidar Novak odnosi z javnostmi Na prvo stran | Osebna stran | Arhiv starih sporočil |
bozidarnovak.eDnevnik.si

Božidar Novak knjige o lobiranju
12. 05. 2008

V zbirko knjig izpod peresa Božidarja Novaka sodi tudi literatura posvečena lobiranju in odnosom z vplivnimi javnostmi. Že v zgodnjih letih svojega profesionalnega udejstvovanja kot strokovnjak za odnose z javnostmi se je Božidar Novak temeljiteje posvečal političnem marketingu, kriznem managementu in odnosom z vplivnimi javnostmi. Preden jih je začel sam pisati je Božidar Novak knjige o lobiranju prebiral že v zgodnjih 90-ih letih in kmalu pričel s poskusi preslikave lobistične dejavnosti iz zahodnih učbenikov v Jugoslovansko stvarnost. Strokovna literatura na področju odnosov z vplivnimi javnostmi na prelomu 21 stoletja je bila na našem prostoru še precej skopa. S to tematiko so se ubadale predvsem Združene države Amerike, tudi znane kot zibelka lobiranja. V zatonu samoupravnega gospodarstva socialistične družbene ureditve so se šele pričele odpirati prve priložnosti za izvajanje odnosov z vplivnimi javnostmi na strukturiran in metodičen način. Božidar Novak knjige o lobiranju ni pisal z namenom teoretiziranja o možnih ali verjetnih načinih izvajanja lobistične dejavnosti na slovenskem prostoru. Njegov namen je bil predvsem poglobljeno pogledati v razmerja med politiko in gospodarstvom v času in prostoru, ki nista bila ravno sinonim stabilnosti družbenopolitičnih sistemov. Božidar Novak se je že v knjigi „Politični marketing“ iz leta 1991 dotaknil vzvodov, ki so dovolj močni, da lahko bistveno vplivajo na politiko. In to še vedno v času, ko je veljalo, da je politika več ali manj enosmeren vzvod izvajanja vplivov na celotno družbo. Tudi v knjigi „Kako zmagati na volitvah“ iz leta 1990 je Božidar Novak več kot očitno načel temo potrebe po všečnosti medijem in javnosti, ki sta vedno bolj pridobivala na moči pri izvajanju ključnih političnih sprememb v Sloveniji. Po desetletju premora je Božidar Novak knjige o lobiranju začasno postavil na stranski tir in se posvetil strateškemu komuniciranju v vlogi upravljanja z nevarnostmi in kriznega komuniciranja. Leta 2000 je skupaj s sodelavci izdal knjigo z naslovom „Krizno komuniciranje in upravljanje nevarnosti“, priročnik za krizne odnose z javnostmi v praksi. Čeprav se na prvi pogled zdi, da je Božidar Novak v tem priročniku popolnoma izpustil področje izvajanja odnosov z vplivnimi javnostmi, temu ni tako. Čeprav lobiranja kot takšnega ne omenja neposredno v povezavi z izvajanjem kriznega komuniciranja, je med primere kriznega komuniciranja uvrstil neimenovano telekomunikacijsko podjetje, kjer je kriza nastala zaradi političnih in gospodarskih interesov. V delih priročnika, ki govore o strategijah reševanja kofliktov pa lahko pozoren bralec v bistvu razbere pogajalske taktike v procesu lobističnega usklajevanja interesov. Krizno komuniciranje in upravljanje z nevarnostmi sploh ni tako oddaljeno od izvajanja odnosov z vplivnimi javnostmi oz. lobiranja. Naslov tega članka: Božidar Novak knjige o lobiranju, ne bi opravičil svojega namena, v kolikor ne omenimo zadnje knjige, ki jo je Božidar Novak postavil na knjižne police. Knjiga „Lobiranje je vroče“ je skupno delo več avtorjev in prvi lobistični priročnih nasploh izdan v Sloveniji. V kolikor v preteklosti Božidar Novak knjige o lobiranju ni pisal z namenom seciranja lobiranja kot dejavnosti, je v knjigi „Lobiranje je vroče“ naredil prav to, seciral je lobiranje po koščkih, od filozofije lobiranja, strategije, pshihologije, do taktike in napovedovanja prihodnosti lobistične dejavnosti v Sloveniji in svetu.



Božidar Novak SPEM d.o.o.
Božidar Novak svetovanje podjetjem
Božidar Novak lobiranje in PA
Božidar Novak knjige o lobiranju



Trenutno stanje duha: Božidar Novak knjige o lobiranju

Sporočilo 5 od 5
Avtor vsebine tega eDnevnika je bozidarnovak.
Pogoji uporabe - Varovanje zasebnosti - e-pošta: info@eDnevnik.si
Vse pravice pridržane. © 2005-15 eDnevnik